By QUARTZ / BlogSfaturi utile / 0 Comments

Pregatirea datelor pentru lucrul de acasa

Situatia actuala generata de pandemia COVID-19 a obligat multe firme sa isi restranga activitatea si in masura posibilitatilor sa isi incurajeze angajatii sa lucreze de acasa. In aceste zile, izolarea sociala se pare sa fie cea mai buna modalitate de a stopa raspandirea acestui teribil virus. Aceasta schimbare de abordare a lucrului presupune niste riscuri suplimentare pentru datele cu care veti lucra de acasa. Din acest motiv va oferim cateva sfaturi utile pentru a va putea proteja datele.

Backup-ul datelor

Intotdeauna backup-ul este cea mai sigura modalitate prin care va puteti proteja. De accea recomandam efectuarea a minim 2 copii de siguranta a tuturor datelor importante. Ideal ar fi sa puteti realiza un sistem automat de efectuare a backup-ului tuturor datelor importante, insa este extrem de important ca aceste backup-uri sa fie realizate pe dispozitive diferite (hard disk extern, cloud, server). Backup-ul este intotdeauna solutia de rezerva la toate problemele care pot genera pierderi de date: defectarea hard disk-ului, atacuri ramsonware, stergeri accidentate, etc. Nu uitati ca dupa realizarea oricarui backup sa verificati daca acesta s-a realizat corect, daca toate fisierele au fost incluse in copia de sigurata si cel mai important, sa verificati ca fisierele sunt valide.

Parolele de acces

Intotdeauna trebuie sa va protejati datele cu parola. Este extrem de important deoarece acest lucru va protejeaza datele in cazul in care laptop-ul sau hard disk-ul extern va este furat. Parolele nu trebuie sa fie niciodata simple, pentru a nu putea fi gasite usor. Recomandarea nostra este sa utilizati un manager de parole, pentru a le putea gestiona simplu si eficient. Luati in calcul schimbarea periodica a parolelor folosite.

Protectia impotriva virusilor

In general solutiile de protectie ale datelor din companii sunt mult mai complexe si complete decat cele pe care le detineti acasa. Daca in companie puteti fi protejati de sisteme firewall sau sisteme antivirus centralizate care filtreaza tot traficul din reteua interna, asemenea solutii in general nu sunt disponibile atunci cand lucrati de acasa. De aceea, este foarte important ca intotdeauna sa utilizati software antivirus licentiat, care permite actualizarea in timp real a tuturor aspectelor de securitate necesare.

Supravegherea echipamentelor

Daca la nivelul companiilor in general se realizeaza o protectie a echipamentelor impotriva caderilor si fluctuatiilor de tensiune sau impotriva accesarii neautorizate a sistemelor de calcul, acasa poate nu aveti posibilitatea de a beneficia de acestea. Asadar, atunci cand nu lucrati, sfatul nostru este sa evitati sa lasati calculatorul nesupravegheat deoarece pot aparea probleme care pot conduce la pierderi de date, mai ales in contextul in care alti membri ai familiei pot fi tentati sa utilizeze sistemul fara stirea Dvs.

Cu eforturi minime, stresul indus de o posibila pierdere a datelor poate fi complet inexistent in acesta grea perioada pentru noi toti. Este necesara doar putina atentie si preocupare din partea Dvs.

Dacă totusi va confruntati cu o pierdere de date, nu ezitati sa ne contactati pentru a va putea oferi cele mai bune idei si solutii pentru depasirea tuturor momentelor neplacute.